adverlet atas


Mar 10, 2011

WAJAH DIA MIRIP RUPA AWAK!!!

            citer ni masa aq belom spm lagi dah ada dalam kepala otak ni…sebelum spm : berangan nak kerja part time kt mne2 sementara tunggu result…macam2 kerja yg aq nak buat…nak kerja kt 7E la,,kt KFC la,,pizza la,,,macam2 la…adeh…berapa banyak LA la…ahah…dah melalut nampaknya…almost 1 month exam(actually 3weeks je spm)-18 DISEMBER 2010(jam 4.30 petang,,peperiksaan PSV kertas 2) aq x pikir npe2 pon pasal kerja…concentrate SPM…ari tu lah last paper aq…sambil drive sambil dibasahi hujan tika nak balik rumah…mungkin hujan rahmat tu mengiringi berakhirnya perjuangan aq sebagai seorang pelajar di SMKPM…adoi…emo la pulak….
             korang mesti terfikir kan???apesal citer aq ni x sama pon dgn tajuk tu…ahahahaa…ni baru pengenalan….ni nak masuk isi pertama la ni…tengok kat hujung kiri tu…siap ada perenggan lagi…walaupun cara penulisan aq akan banyak memotong markah jika aq menghantar karangan aq kepada cikgu mohd Othman…skemanya ayat aq…hahaha…bersambung lagi citer aq pasal kerja tadi…lepas aq abih je petang tu,,esokkannya,,aq teros rasa bosan pagi tu..walaupun jam baru pkol 11 pagi…hati aq pon berkata..’ish,,x leh jadi nim…klo 4@5 jam pon aq dah rasaa nak gila,,apetah lagi 4@5 bulan lagi???’
petang tu jugak aq start moto pergi cari kerja…dengan panasnya…aq drive sorang2…mula2 masuk KASUT YOU…Tanya saper ntah…dia cakap tkde kerja kosong….aq pon dgn muka cool aq ini terus je blah….tp yg sakit hatinya esok kan aq pergi ada jerk orang baru yg masuk…sakit2…kawan sekolah aq pulak tu…pastu jalan2 la lagi…lalu depan kadai arena sport….dalam hati aq,,’mesti kedai ni sama macam kedai kasut you tadi kan???’jalan2 lagi…terpandang la kat cermin arena..’jawatan kosong!!jawatan: jurujual”…aq pon masuk je lah dalam kedai tu…tanya2 dan selidik2…aq pon dijemput la masuk ke dalam bilik manager dia…puan wani namanya…isi foam..dan di interview…macam2 la dia Tanya…aq jawab je lah dgn muka selamba…bila nak masuk kerja???cik wani Tanya…masa ni dia belum bekahwin…sebab da title cik…td puan…ahaks…just ignore it,..aq pon jawab la…esok tkpe…dengan konfidennya…dia pon bagi la instruction pasal kerja nim…dan berita yang paling menggempakkan…adalah….aq masih belum pon masuk isi pertama lagi dalam cerita aq nim…ok lah…aq masuk sekarang juga,,,,
          first day kerja kt arena…mcm biasa…hanya berdiri macam guard…lenguh betis…tidak semua orang aq kenal…hanya ah fang dan e-so je…org lain x kenal sebab dorang tu rakan se department aq…aq cepat la kenal…dan hari tu aq rehat pkol 1.00 petang…keluar rehat sorang2…makan,,,jalan2…solat…dah hampir pkol 2.00 aq tunggu kat luar…x masuk lagi…klo aq masuk cepat2 rugi lar masa rehat aq…dan sebelum masuk tu aq terpandang la seseorang nim.,..ingatkan kawan rapat aq…rupanya bukan…muka iras2…dan mulai saat itu,,perasaan itu kembali bertandang…everytime I look at her..i feel something different…she make me remember at you…
awak,,ssaya x tahu kenapa rasa itu mesti datang kembali…rasa yang sangat menyakitkan hati…klo saya cakap pada dia yang saya suka pada dia sebab muka dia sama macam muka awak,,saya x rasa pon dia boleh terima saya…sebabnya saya lebih muda dari dia…saya 18 dan dia 25…7 tahun beza…dan ada banyak sebab kenapa dia x leh terima saya dalan hidup dia…terlalu banyak,,awak…infinity….dan dari saat itu saya mula rapat dengan dia…semakin hari rasa itu semakin menebal…dan setiap kali saya rehat saya akan out dgn dia…macam2 dia bercerita tentang diri dia…saya pon banyak sangat Tanya ttg diri dia..macam reporter…pernah sekali hari jumaat dia ajak saya out…jalan2…dia cakap nak amik saya kat umah…omg…takotmya…mle2 kereta sampai tu saya ingat dia sorang2…rupanya dgn bf dia…shit…saya cemburu giler masa tu..pastu saya buat2 la tido dalam kereta tu…romantic mereka...kalaulah diberi peluang driver kereta tu adalah saya dan yg ddk sebelah tu adalah saya…sooosweet…lepas saya pikir2 saya rasa cara terbaik untuk lupakan awak adalah dengan lupakan dia…dan cara untuk lupakna dia adalah saya mesti resign kerja kt situ…uhhhuu…walaupun baru je 2 minggu kerja kt arena,,namun kenangan dgn dia banyak sekali…selamat tinggal awak...

No comments:

customer online

jangan klik kanan